Fra A til B med algoritme

Fra A til B med algoritme

    2 lektioner (1,5 timer)           Bee-Bot verden           Algoritme kort           Bee-Bot

Før lektionen sørg for at have et sæt af Bee-bot algoritme kort printet og skåret op, og at du har dine Bee-bot verdener oprettet.

I skal arbejde i par. Én elev skaber en algoritme til at gå fra A til B ved at ordne kortene i rækkefølge. Den anden elev konverterer denne algoritme til kodning ved at presse instruktionerne ind i Bee-bot’en. Husk at man må kun trykke på de forskellige knapper, hvis der er en algoritme-kort. F.eks. er der en GO-kort i algoritmen, så må man trykke på “GO”. Ellers må man ikke.

Læse algoritme kort ved siden af Bee-Bot programmet

En rigtig god strategi til at danne en sammenhæng mellem algoritme, programmering og til at tilføje debugging er ved at læse kortene op, mens Bee-Bot’en udfører instruktionerne. Dette gør det nemmere for jer at finde frem fejl, også kaldet “bugs” i programmering.

Kort på måtten

Nogle af jer synes måske at det hjælper at placere kortene på ruten i stedet for at ligge den udenfor i rækkefølge. Det er også helt okay!