Læringsmål til Scratch Jr Udklædning

Læringsmål til Scratch Jr Udklædning

Målsætning: Designet som en simpel indledende program til 6-8 årige. Eleverne vælger en sprite, duplikerer dennes kostume og ændrer farven på beklædningsgenstande. Eleverne trækker tilbehør eller beklædningsgenstande. De kan kode dem til at skifte farve, når der klikkes med musen. En baggrund kan også tilsættes.

Differentiering og vurdering af læring Denne planlægning skal bruges sammen med catch-up-kort, som supporterer og understøtter elever med særlige undervisningsbehov samt udvidelseskort, som supporterer og understøtter de elever som er mere i stand til at arbejde selvstændigt. Ved begyndelsen af hver session deles ”lærings-hensigt”-arken ud til eleverne. I slutningen af hver lektion deler eleverne deres fremskridt med læreren via udfyldelse af dette ark med smiley ansigter. Lærere kan også anmærke arket for at angive dem, der har brug for mere eller mindre hjælp i fremtidige lektioner. Disse ekstra ressourcer kan findes på code-it.co.uk hjemmeside.